maandag 8 augustus 2016

Eten uit het kombuis. Week 5.

Dag 28***
Tonijn pasta Heel simpel.

Pasta koken, groente bakken, ui paprika, knoflook, blikje tonijn toevoegen. Ketchup naar smaak erbij, peper en zout.
Stukjes komkommer erbij. 1 van onze favorieten.

 Dag 29***
Halve kip.

Houdbare vacuüm verpakte 1/2 kip. Kan in kokend water worden verwarmd, in de oven, deze keer heb ik hem in de pan met een deksel erop verwarmd. De kip is boter gaar en mals en goed gekruid.
 Dag 30** S'middags
Vandaag weer eens brood gebakken, bruin brood met zonnebloem pitten.
 Savonds,
Rest chinees. Martijn heeft chinees van zijn werk mee genomen. Nasi met babi pangang

 Dag 31***
Smiddags. Pistolet ei

Pistolet afgebakken in de koekenpan, ei gekookt, sla komkommer en ketchup.









Savonds rest chinees.

Miehoen met kip en ei.

 Dag 32***
Zelfgebakken waldkorn broodjes,

Met smeerkaas en komkommer.








Savonds 
miehoen met sate boontjes.

Nog laatste restje miehoen, met blikje gehaktballetjes in saté saus. daardoorheen wat specieboontjes. Ik bewaar weer 4 balletjes voor morgen middag op brood. wat specieboontjes houd ik apart voor in de salade van de week.

 Dag 33****

Smiddags boterham met de sate balletjes van gisteren.

Savonds zuurkool stamppot met worst.

Wijn zuurkool met gekookte aardappels en rookworst.
Door de aardappel puree gaat melk uit een klein drink pakje houdbare melk. Jus maak ik van een poedertje. Ik bewaar een stuk worst en een beetje zuurkool voor morgen middag.
 Dag 34*** S'middags.
Pistolet met rookworst en zuurkool en ketchup en mosterd.








Savonds 
Gerookte kip salade.


Salade met paprika, mais, boontjes nog over van saté boontjes, augurk, zilveruitjes, yoghurt dressing, en gerookte kip. 1/3 van de kip bewaar ik in de koelkast.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten