dinsdag 19 juli 2016

Eten uit het kombuis week 1



Wat maken we nu van al dat eten aan boord?

Ik ga niet alle menu’s compleet uitschrijven. Ik denk dat iedereen wel weet wanneer aardappels, pasta’s en groente gaar zijn. Ik zelf hou me ook nooit aan de gebruiksaanwijzing op de verpakkingen. Meestal doe ik er minder vloeistoffen in dan vermeld, dan is de soep vaak lekkerder, of een saus sterker van smaak. Er kan altijd nog wat bij. Ik gebruik wel veel kruiden, verse gemixte kruiden, Verse Kruiden staan op het achterdek. (Mijn Dek tuintje).



dag 1 **



Kippenpoten 5stuks

Icebergsla 3 cm

komkommer 3 cm

Halve tomaat

Augurk 2 stuks

Paprika ¼

sla saus



Dag 2 **

S ’middags

Tomaten soep het pakje zegt 1,5 liter ik doe 1,2 liter.

Als de soep gekookt heeft doe ik er verse Basilicum en  Peterselie door heen.

broodje er bij om in te dopen en klaar.


s’avonds ***

2 Karbonade andere 2 in de vriezer

Champignons 1/3 bakje

Paprika 1/2

ui 1

Vlees salade 4 eetlepels

Komkommer in pakjes 3 cm



Karbonade bakken in olijf boter, in dezelfde pan de uien, paprika, en champignons bakken.

Op bord de vlees salade, de karbonade en daar overheen de gebakken groente.



dag 3 **

S ‘middags.

Nog een kopje soep met een broodje kaas.




s’avonds 
 Puled porc (Lidl)






Vleessalade 4 eetlepels

Sla 2 cm

Tomaat ½

Komkommer 3cm

zilveruitjes


De Puled Pork in de oven

Sla en toebehoren snijden, en mixen.

met de bijgeleverde barbecue saus.

Smullen!!!



dag 4 ***



Het verse vlees is op en haal speklapjes uit de vriezer.


S ‘middags.

De broodjes worden al een beetje droog dus gaat er sandwichspread op.


s ’avonds *****

Vandaag nieuw probeersel.


Sperziebonen ½ zak

Aardappelen 3 grote

Speklapjes 4 in een verpakking

zakje kerrie saus ½ zakje



Sperzieboontjes schoonmaken en in drieën. Aardappels in blokjes.

Alles in een pan koken.

De speklapjes in stukjes snijden en bakken.

Als de aardappels en boontjes beetgaar zijn het naar 1 kant schuiven in de pan en het vocht gebruiken om de kerrie saus mee te binden. De gebakken speklapjes erbij en je hebt Hollandse Roti





dag 5 **



S’middags

2 Kaiser broodjes, 2 sla blaadjes, augurk in plakjes gesneden, ½ uitjes in ringen, 2 hamburgers.

Broodje Hamburger 2 stuks. blijven er 2 voor vanavond

Kaiser broodjes in smeren met een beetje water.

Bakken in de koekenpan met een deksel erop.

Hamburgers bakken in de pan.

Broodjes open snijden en beleggen met blaadje sla, hamburger, komkommer, augurk, uitje rauw. bbq saus nog over van de puled porc.



Sávonds.


Aardappels en de boontjes koken in 1 pan.

hamburgers bakken, ½ uitje en ¼ paprika in reepjes, paar champignons er bij bakken.

Met het kookvocht van de aardappels en boontjes een beetje jus maken van poeder en eet smakelijk.





Ik eet 3 dagen alleen want Martijn is werken. Ik eet wat hij niet zo lekker vind.



Dag 6 *

Een bak erwten soep met extra rook worst


Dag7*


Blikje rundvlees ragout met geroosterd brood

Geen opmerkingen:

Een reactie posten